« Decembar 2018 »
Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
Federalno Ministarstvo trgovine
Ante Starčevića bb, Mostar 88000
Tel: 036/310-148 (centrala)
Fax: 036/318-684
 
Sektor za vanjsku trgovinu
036/318-685
Odsjek za cijene (prijava – OPC obrasci)
Tel: 036/356-448
Fax: 036/327-936
Odsjek za analizu tržišta (XML obrasci)
Tel: 036/312-622

Aktuelno iz Ministarstva

Četvrtak, 29 Novembar 2018 19:14

U Mostaru održana konferencija "Potrošački forum 2018"

U organizaciji Federalnog ministarstva trgovine i Udruge „Futura“ danas je u Mostaru održana konferencija "Potrošački forum 2018" koja je imala cilj informirati javnost o rezultatima u području zaštite potrošača i potaknuti razmjenu iskustva i suradnju svih sudionika na tržištu.

Marin Bago, iz Udruge "Futura" podsjetio je da je ovo tradicionalna godišnja manifestacija čija je ovogodišnja tema bila usluga u trgovinama koja je po mnogim istraživanjima kod nas najlošija u regionu i da negativno utječe na niz privrednih segmenata, posebno na razvoj turizma.

- Problem je što poslodavci ne educiraju trgovce, trgovci su slabo plaćeni za svoj rad, loše obrazovani, a slaba je i poslovna kultura. Vidjet ćemo u čemu je problem jer ako je loša usluga nema ni dobrog ambijenta za poslovanje - kazao je Bago, koji je istakao općeprisutan problem sa odlaskom radne snage u inostranstvo.

Posebno su istaknuti primjeri nepozdravljanja kupca, neljubaznog ponašanja, neuvažavanje reklamacija i drugo.
Na konferenciji je ukazano na važnost edukacije i informiranja kako trgovaca tako i potrošača, s naglaskom na postupak i primjere dobre prakse trgovaca, a u cilju efikasnijeg ostvarivanja prava potrošača.

Federalni ministar trgovine Zlatan Vujanović je rekao da istraživanja međunarodnih organizacija na principu "tajnog kupca" nisu bila povoljna za našu zemlju i da su nadležna entitetska ministarstva poduzela određene korake u pravcu poboljšanja usluga.

Naime, Global Market Solutions – agencija za mystery shopping/tajno kupovanje, istraživanje tržišta i marketing provela je ove godine ispitivanje kvalitete usluge u suradnji s agencijama iz regije, a rezultati su pokazali da je BiH zauzela posljednje mjesto.

Najčešće kritike bile su loša kvaliteta usluga i neljubaznost, dok su se radnici žalili na loše uvjete rada, kašnjenje plaća i slično.

Tajni kupci su tom prilikom posjetili različite objekte, kao što su autosaloni, banke, benzinske pumpe, maloprodajni objekti, supermarketi, prodajna mjesta telekomunikacijskih kompanija, turističko-ugostiteljski objekti i uslužne djelatnosti.

- Federalno ministarstvo trgovine je u partnerstvu s Ministarstvom trgovine i turizma Republike Srpske prepoznalo da ta materija treba obradu i da kao takva traži iznalaženje metoda i alata kako bi se poboljšao rejting BiH koji je predstavljen u toj informaciji - kazao je federalni ministar Vujanović.

Po njegovim mišljenju, svi građani su dio te priče i želja im je da, kroz partnerstvo s resornim ministarstvom iz susjednog entiteta, naprave apsolutni iskorak u smislu poboljšanja kvalitete usluga na tržištu BiH.

Ministar trgovine i turizma Republike Srpske Predrag Gluhaković izjavio je kako potrošača treba staviti u prvi plan, te kako u RS-u rade na više projekata u toj oblasti.

Izvor: http://www.fbihvlada.gov.ba/