U Službi za zaštitu potrošača obavljaju se poslovi u vezi sa provođenjem Zakona o zaštiti potrošača u Bosni i Hercegovini i drugih propisa vezanih za zaštitu potrošača.
Daju se stručna mišljenja, sudjelovanje u aktivnostima vezanim za prilagođavanje domaćeg zakonodavstva sa zakonodavstvom EU iz područja zaštite potrošaća, predlaže i provodi politiku i mjere zaštite potrošača, ukljućujući i izradu Programa za zaštitu potrošača u saradnji s Vijećem za zaštitu potrošača Bosne i Hercegovine i Ministarstvom vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine.
Prate se ostvarivanja ciljeva i zadataka utvrđenih programom zaštite potrošača, obavljanja poslova prenosa javnih poslova udruženjima potrošača i praćenje njihova rada, ustanovljavanje registra udruženja potrošača kojima su preneseni javni poslovi, praćenje rada i predlaganja mjera za unapređenje cjelovitog sistema zaštite potrošača na području Federacije Bosne i Hercegovne
Izrada analiza, te predlaganja mjera za unapređenje rada sistema, pripremanja analitičkih podloga za praćenje stanja na području zaštite potrošača, te provođenje mjera upravnog nadzora, sudjelovanja u pripremi programa vezanih za edukaciju u vaspitno-obrazovnim institucijama, obavljanje i pružanje stručne pomoći udruženjima potrošaća, saradnja s drugim ministarstvima i institucijama, obavljanje i drugih poslova iz svog djelokruga.
UDRUŽENJA/UDRUGE ZA ZAŠTITU POTROŠAČA
Udruženja/udruge potrošača su neprofitna, nezavisna, nevladina, osnovana su isključivo radi zaštite interesa potrošača i njihovih prava. Cilj udruženja je informisati i educirati građane o njihovim potrošačkim pravima i obavezama, kao i osigurati im pomoć u rješavanju konkretnih potrošačkih sporova.
Udruženja/udruge zaprimaju upite i pritužbe potrošača telefonom, e-mailom, poštom i osobnim dolaskom ostvarujući neposredne kontakte sa potrošačima u prostorijama udruga, putem kojih se zaprimaju upiti i pritužbe potrošača. Udruženja/udruge sarađuju sa Federalnim ministarstvom trgovine, tržišnim inspekcijama na svim razinama vlasti, kao i sa ostalim tijelima državne uprave i institucija nadležnim za provođenje politike zaštite potrošača u određenim sektorima.
U Federaciji BiH aktivno djeluje sedam udruženja za zaštitu potrošača koja su registrirana u nadležnim kantonalnim ministarstvima i upisana u evidenciju udruženja potrošača u Federalnom ministarstva trgovine.
Vlada Federacije BIH: Federalno ministarstvo trgovine osiguravaju finansijsku podršku radu udruženja/udruga, te svake godine po javnom pozivu raspodjeljuju sredstva udruženjimaa/udrugama koje zadovoljavaju kriterije za podršku.
Korisnici sredstava podrške u 2016. godini su:
- Klub potrošača Odžak
- Savjet potrošača Bosansko-podrinjskog kantona Goražde
- Klub potrošača Tuzla
- Udruga za unapređenje kvaliteta življenja FUTURA Mostar
- Udruženje potrošača Kantona Sarajevo
Informacije o udruženjimaa/udrugama potrošača i radnom vremenu sa potrošačima možete pronaći ovdje.
Red.Br. | Naziv udruženja | Godina upisa u evidenciju | Odgovorno lice: | Telefon; e-mail |
1. | Udruženje građana „Klub potrošača“ TK Tuzla | 2006 |
Gordana Bulić |
035/257-261 |
2. | Savjet potrošača Bosansko podrinjskog kantona Goražde | 2006 |
Mithad Hodžić, |
038/220-240, |
3. | Udruga za unapređenje kvalitete življenja „Futura“ Mostar | 2008 |
Marin Bago, |
036/580-201, |
4. | Udruženje građana Županije Posavske „Klub potrošača“ Odžak | 2010 |
Redžo Omerbašić, |
031/763-099, |
5. | Udruženje „Klub potrošača Srednje Bosne“ Travnik | 2010 | Admir Arnautović, predsjednik udruženja |
Ova e-maila adresa je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli. Ova e-maila adresa je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli. |
6. | Udruženje „Dole-Znanstveno istraživačka udruga“ Ljubuški | 2012 |
Mirjana Rašić, |
038/834-058, |
7. | Udruženje potrošača Kantona Sarajevo | 2012 | Emina Porobić, v.d., predsjednika udruženja |
033/223-660, |