Petak, 11 Juli 2025 12:09

JAVNI POZIV ZA RASPODJELU SREDSTAVA TEKUĆI TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAMA - PODRŠKA UDRUŽENJIMA POTROŠAČA U FEDERACIJI BOSNE I HERCEGOVINE ZA 2025. GODINU

1. OPIS

Javni poziv za raspodjelu sredstava tekući transferi neprofitnim organizacijama - podrška udruženjima potrošača u Federaciji BiH utvrđuje uslove i način raspodjele sredstava namijenjenih za unapređenje zaštite potrošača u Federaciji BiH za 2025. godinu kroz podršku radu i jačanju kapaciteta udruženja potrošača i provođenje projektnih aktivnosti u oblasti informisanja i savjetovanja potrošača.

Javni poziv se raspisuje za:

 

  1. Podršku radu i jačanju kapaciteta udruženja potrošača,

2. Projekte informisanja i savjetovanja potrošača kroz sljedeće teme:

- Unapređenje informisanosti potrošača o pravnom i institucionalnom okviru za zaštitu potrošača, putem održavanja stručnih savjetovanja, seminara, skupova, radionica i okruglih stolova, učešća u TV i radio emisijama, izdavanje letaka, brošura i ostalih informativnih materijala;

- Povećanje nivoa zaštite potrošača putem organizovanog savjetovanja u konkretnim potrošačkim problemima.

Udruženje može samostalno konkurisati samo sa jednim projektom. Ukoliko udruženje dostavi više od jedne prijave projekta neće se uzeti u razmatranje niti jedna od njih.

 

2. CILJEVI PROGRAMA

- Unapređenje sposobnosti potrošača da adekvatno i shodno svojim pravima, obavezama i osiguranoj zaštiti, informisano i kritički reaguju na tržištu;

- Stvaranja i poboljšanja uslova za rad udruženja kroz sufinansiranje režijskih troškova,

- Provođenje projekata informisanja i edukacije potrošača kroz održavanja stručnih savjetovanja, seminara, skupova, radionica, okruglih stolova, učešća u TV emisijama, izdavanja informativnih letaka, brošura i ostalih informativnih materijala, kao i savjetovanje i podrška potrošačima u rješavanju pritužbi ili sporova sa trgovcima i/ili davaocima usluga. 

 

3. PRAVO UČEŠĆA

Pravo učešća po ovom Javnom pozivu imaju udruženja potrošača sa sjedištem u Federaciji BiH, registrirane u skladu sa Zakonom o udruženjima i fondacijama („Službene novine Federacije BiH“, broj 45/02) i Zakonom o udruženjima i fondacijama BiH („Službeni glasnik BiH“ broj 32/01).

Prijavu za projekt mogu dostaviti udruženja čije je djelovanje usmjereno na područje zaštite prava potrošača i koje aktivno djeluju najmanje dvije (2) godine u području za koje prijavljuju projekt.

Udruženja mogu svoje prijedloge projekata kandidirati pojedinačno ili u saradnji sa drugim udruženjima, kao zajednički projekt. Kod zajedničkog projekta mora se jasno definirati  ko je nosilac udruženja projekta i učesnici u projektu.

Projekti koji su financirani iz drugih izvora mogu biti kandidirani za sufinanciranje po osnovu ovog Javnog poziva, u skladu sa točkom VIII. Odluke o kriterijima i postupku financiranja i sufinansiranja neprofitnih organizacija – udruženja potrošača. („Službene novine Federacije BiH“, broj 41/15).

Pravo prijave po ovom Javnom pozivu nemaju udruženja koja nisu ispunila obaveze po osnovu ugovora o dodjeli finansijske podrške za provođenje projekata koje je odobrilo Federalno ministarstvo trgovine za prethodnu godinu.

4. OBAVEZNA KONKURSNA DOKUMENTACIJA

4.1.

Prijava za podršku radu i jačanju kapaciteta udruženja potrošača kroz sufinansiranje režijskih troškova po ovom Javnom pozivu se dostavlja na Obrascu broj 1 koji je sastavni dio konkursne dokumentacije.

Uz prijavu se dostavlja:

  • Dokaz o registraciji udruženja;
  • Statut udruženja;
  • Izvještaj o radu i finansijski izvještaj za 2024. godinu usvojen od strane Skupštine udruženja;
  • Informacije o prioritetima, planiranim i realizovanim aktivnostima za 2025. godinu (zaključno sa 30.06.2025. godine);
  • Podaci o angažiranim kadrovskim kapacitetima za rad sa potrošačima;
  • Dokaz o evidentiranom broju članova udruženja;
  • Dokaz o prostornim i tehničkim uslovima za djelovanje udruženja.


4.2.

Prijava prijedloga projekta se dostavlja na obrascima koji su sastavni dio konkursne dokumentacije i u skladu sa zahtjevima definisanim u ovom Javnom pozivu.

Obavezna dokumentacija:

- Prijedlog projekta sa detaljnim obrazloženjem;

- Obrazac 1. „Prijava“, popunjena i ovjerena od strane ovlaštenog lica;

- Obrazac 2. „Prijedlog projekta“

-  Naziv projekta

- Ciljevi projekta i njihova mjerljivost;

- Opis projekta i metodologija realizacije,

- Ciljna grupa i očekivani efekti projekta na pripadnike ciljne grupe;

- Projektne aktivnosti i vremenski plan realizacije projektnih aktivnosti sa informacijama o angažovanju tehničkih kapaciteta i uključenosti članova projektnog tima u njihovu realizaciju;

- Obrazac 3. „Budžet projekta“

- Budžet projekta mora biti iskazan u KM po projektnim aktivnostima i u njega mogu biti uključeni samo opravdani troškovi - rashodi vezani za potrebe realizacije projektnih aktivnosti;

- Struktura izvora finansiranja (ukoliko je u pitanju više izvora finansiranja);

- Obrazac 4. „Kadrovski kapaciteti“

- Podaci o angažovanim kadrovskim kapacitetima za realizaciju projektnih aktivnosti i biografije angažovanih lica.

- Obrazac 5.  „Tehnički kapaciteti“

- Podaci o raspoloživim tehničkim kapacitetima za realizaciju projektnih aktivnosti (oprema, prostorije i sl.)

- Obrazac 6. „Iskustvo u realizaciji projekata“

- Podaci o realizovanim sličnim projektima (naziv projekta, izvori finansiranja, ciljevi, ciljne grupe, aktivnosti, informacije o realizaciji, vrijednost projekta i druge korisne informacije)

- Obrazac 7. „Izjava o zajedničkom projektu“

- Ukoliko projektne aktivnosti realizuju dva ili više udruženja Izjava o zajedničkom projektu treba biti potpisana i ovjerena od strane ovlaštenih lica svih uključenih udruženja.

Uz Izjavu o zajedničkom projektu priložiti dokument o partnerskoj saradnji na realizaciji projekta u kojem će biti definisan oblik saradnje i obaveze svih partnera u predloženom projektu.

- Dokaz o registraciji udruženja (ako je zajednički projekat za sva udruženja);

- Statut udruženja (ako je zajednički projekat za sva udruženja);

- Izvještaj o radu i finansijski izvještaj za 2024. godinu usvojen od strane skupštine udruženja (ako je zajednički projekat za sva udruženja);

-Informacije o prioritetima, planiranim i realizovanim aktivnostima za 2025. godinu

  (zaključno sa 30.6.2025. godine).

 

5. KRITERIJI

Kriteriji za finansiranje i sufinansiranje utvrđeni su Odlukom o kriterijima i postupku finansiranja i sufinansiranja neprofitnih organizacija-udruženja/udruženja potrošača.

5.1.

Kriteriji za podršku radu udruženja:

Vrijednost (%)

-

broj evidentiranih članova udruženja

10

-

prostorni i tehničkih kapaciteti

20

-

realizovane aktivnosti u prethodnoj godini

30

-

planirane i realizovane aktivnosti u tekućoj godini

20

Ukupno:

100

5.2.

Kriteriji za izbor projekata:

Vrijednost (%)

-

precizno definisanje problema i način njegovog rješavanja

10

-

precizno definisanje ciljane grupe i korisnika rezultata projekta

5

-

izvodljivost projektnih aktivnosti sa konkretnim uticajem i mjerljivim rezultatima

10

-

teritorijalna pokrivenost

10

-

finansijska izvodljivost predloženog projekta, sa tačno naznačenim stavkama budžeta

10

-

kadrovski kapaciteti podnosioca prijave za realizaciju predloženih projektnih aktivnosti

20

-

tehnički kapaciteti podnosioca prijave za realizaciju predloženih  projektnih aktivnosti

10

-

iskustvo u pripremi i realizaciji projekata:

a) ima iskustvo u pripremi i realizaciji do tri projekta

b) ima iskustvo u pripremi i realizaciji više od tri projekta

 

4

6

-

saradnja sa drugim udruženjima na realizaciji projekta

10

-

nosilac projekta obezbijedio sredstva kroz sufinansiranje od treće strane

5

Ukupno:

100

       

 

6. FINANSIRANJE

Za unapređenje zaštite potrošača u Federaciji BiH za 2025. godinu odobrena su sredstva u ukupnom iznosu od 60.000,00 KM (šezdesethiljada KM), od čega 20.000,00 KM (dvadesethiljada) za podršku radu i jačanju kapaciteta udruženja potrošača i 40.000,00KM (četrdesethiljada) za projektne aktivnosti - informisanje i savjetovanje potrošača.

Isplata odobrenih sredstava će se izvršiti po osnovu Ugovora o implementaciji sredstava, koji će biti zaključen između Ministarstva i udruženja.

Realizacija izabranih projekata otpočinje danom uplate sredstava na račun udruženja.

Planirane projektne aktivnosti treba da budu realizovane u periodu od 6 (šest) mjeseci od dana početka realizacije projekta.

 

7. OPRAVDANI TROŠKOVI

Troškovi koji mogu biti pokriveni odobrenim sredstvima su navedeni u Obrascu 3. Budžet projekta. Vrijednost troškova mora biti iskazana u KM, u bruto iznosima (sa obračunatim PDV-om).

8. NADZOR NAD UTROŠKOM SREDSTAVA

Nadzor utroška sredstava vršiće Ministarstvo, i to:

  • Redovnom tromjesečnom kontrolom izvještaja udruženja potrošača o realizovanim aktivnostima i finansijskoj realizaciji i dokumentacije kojom se dokazuje namjenski utrošak sredstava;
  • Vanrednom kontrolom.

9. PRIJAVA I DOSTAVLJANJE

Javni poziv se može preuzeti na službenoj stranici Ministarstva www.fmt.gov.ba.

Prijave po ovom Javnom pozivu trebaju biti sa uvezanim i numerisanim stranicama, tako da čine jednu cjelinu i da se stranice ne mogu fizički odvojiti, u suprotnom prijave neće biti razmatrane od strane komisije.

Prijave na Javni poziv se dostavljaju isključivo poštom, na adresu:

FEDERALNO MINISTARSTVO TRGOVINE

(zgrada Vlade F BiH)

Ante Starčevića b.b.

88000 Mostar,

Prijave na Javni poziv se dostavljaju u koverti na kojoj treba naznačiti naziv udruženja uz napomenu:

„PRIJAVA NA JAVNI POZIV ZA PRIJEDLOG PROJEKTA U 2025.GODINI“  -  NE OTVARATI

 

10. ROKOVI

Rok za podnošenje prijava je 30 dana od dana objavljivanja Javnog poziva u dnevnim novinama.

Nepotpune i neblagovremene prijave, prijave pristigle elektronskom poštom ili putem faxa smatraće se nevažećim i neće se razmatrati.

11. OBJAVA REZULTATA

 

Odluku o raspodjeli sredstava tekućih transfera na prijedlog Komisije za provođenje Javnog poziva donosi federalni ministar trgovine.

Rezultati Javnog poziva će biti objavljeni na Internet stranici Ministarstva www.fmt.gov.ba i u Službenim novinama Federacije BiH.

12. PRAVO PRIGOVORA

 

Na Odluku o raspodjeli sredstava tekućih transfera može se podnijeti prigovor  Federalnom ministru trgovine u roku od 8 dana od dana objave Odluke.

MINISTAR  Amir Hasičević

 


 

Federalno ministarstvo trgovine
Ante Starčevića bb, Mostar 88000
Tel: 036/310-148 (centrala)
Fax: 036/318-684

Odnosi s javnošću
Tel: 061-255-191 / email: mirna.sadikovic@fmt.gov.ba 
Sektor za vanjsku trgovinu

036/318-685
Odsjek za cijene (prijava – OPC obrasci)
Tel: 036/356-448  /  Fax: 036/327-936
Odsjek za analizu tržišta (XML obrasci)
Tel: 036/312-622

« Septembar 2025 »
Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Copyright © 2020. Sva prava pridržana. Sadržaji s ovih stranica se mogu prenositi bez posebne dozvole uz navođenje izvora. | Sadržaj je dostupan na svim uređajima.

logo