JAVNI POZIV ZA RASPODJELU SREDSTAVA TEKUĆI TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAMA - PODRŠKA UDRUŽENJIMA POTROŠAČA U FEDERACIJI BOSNE I HERCEGOVINE ZA 2025. GODINU
1. OPIS
Javni poziv za raspodjelu sredstava tekući transferi neprofitnim organizacijama - podrška udruženjima potrošača u Federaciji BiH utvrđuje uslove i način raspodjele sredstava namijenjenih za unapređenje zaštite potrošača u Federaciji BiH za 2025. godinu kroz podršku radu i jačanju kapaciteta udruženja potrošača i provođenje projektnih aktivnosti u oblasti informisanja i savjetovanja potrošača.
Javni poziv se raspisuje za:
- Podršku radu i jačanju kapaciteta udruženja potrošača,
2. Projekte informisanja i savjetovanja potrošača kroz sljedeće teme:
- Unapređenje informisanosti potrošača o pravnom i institucionalnom okviru za zaštitu potrošača, putem održavanja stručnih savjetovanja, seminara, skupova, radionica i okruglih stolova, učešća u TV i radio emisijama, izdavanje letaka, brošura i ostalih informativnih materijala;
- Povećanje nivoa zaštite potrošača putem organizovanog savjetovanja u konkretnim potrošačkim problemima.
Udruženje može samostalno konkurisati samo sa jednim projektom. Ukoliko udruženje dostavi više od jedne prijave projekta neće se uzeti u razmatranje niti jedna od njih.
2. CILJEVI PROGRAMA
- Unapređenje sposobnosti potrošača da adekvatno i shodno svojim pravima, obavezama i osiguranoj zaštiti, informisano i kritički reaguju na tržištu;
- Stvaranja i poboljšanja uslova za rad udruženja kroz sufinansiranje režijskih troškova,
- Provođenje projekata informisanja i edukacije potrošača kroz održavanja stručnih savjetovanja, seminara, skupova, radionica, okruglih stolova, učešća u TV emisijama, izdavanja informativnih letaka, brošura i ostalih informativnih materijala, kao i savjetovanje i podrška potrošačima u rješavanju pritužbi ili sporova sa trgovcima i/ili davaocima usluga.
3. PRAVO UČEŠĆA
Pravo učešća po ovom Javnom pozivu imaju udruženja potrošača sa sjedištem u Federaciji BiH, registrirane u skladu sa Zakonom o udruženjima i fondacijama („Službene novine Federacije BiH“, broj 45/02) i Zakonom o udruženjima i fondacijama BiH („Službeni glasnik BiH“ broj 32/01).
Prijavu za projekt mogu dostaviti udruženja čije je djelovanje usmjereno na područje zaštite prava potrošača i koje aktivno djeluju najmanje dvije (2) godine u području za koje prijavljuju projekt.
Udruženja mogu svoje prijedloge projekata kandidirati pojedinačno ili u saradnji sa drugim udruženjima, kao zajednički projekt. Kod zajedničkog projekta mora se jasno definirati ko je nosilac udruženja projekta i učesnici u projektu.
Projekti koji su financirani iz drugih izvora mogu biti kandidirani za sufinanciranje po osnovu ovog Javnog poziva, u skladu sa točkom VIII. Odluke o kriterijima i postupku financiranja i sufinansiranja neprofitnih organizacija – udruženja potrošača. („Službene novine Federacije BiH“, broj 41/15).
Pravo prijave po ovom Javnom pozivu nemaju udruženja koja nisu ispunila obaveze po osnovu ugovora o dodjeli finansijske podrške za provođenje projekata koje je odobrilo Federalno ministarstvo trgovine za prethodnu godinu.
4. OBAVEZNA KONKURSNA DOKUMENTACIJA
4.1.
Prijava za podršku radu i jačanju kapaciteta udruženja potrošača kroz sufinansiranje režijskih troškova po ovom Javnom pozivu se dostavlja na Obrascu broj 1 koji je sastavni dio konkursne dokumentacije.
Uz prijavu se dostavlja:
- Dokaz o registraciji udruženja;
- Statut udruženja;
- Izvještaj o radu i finansijski izvještaj za 2024. godinu usvojen od strane Skupštine udruženja;
- Informacije o prioritetima, planiranim i realizovanim aktivnostima za 2025. godinu (zaključno sa 30.06.2025. godine);
- Podaci o angažiranim kadrovskim kapacitetima za rad sa potrošačima;
- Dokaz o evidentiranom broju članova udruženja;
- Dokaz o prostornim i tehničkim uslovima za djelovanje udruženja.
4.2.
Prijava prijedloga projekta se dostavlja na obrascima koji su sastavni dio konkursne dokumentacije i u skladu sa zahtjevima definisanim u ovom Javnom pozivu.
Obavezna dokumentacija:
- Prijedlog projekta sa detaljnim obrazloženjem;
- Obrazac 1. „Prijava“, popunjena i ovjerena od strane ovlaštenog lica;
- Obrazac 2. „Prijedlog projekta“
- Naziv projekta
- Ciljevi projekta i njihova mjerljivost;
- Opis projekta i metodologija realizacije,
- Ciljna grupa i očekivani efekti projekta na pripadnike ciljne grupe;
- Projektne aktivnosti i vremenski plan realizacije projektnih aktivnosti sa informacijama o angažovanju tehničkih kapaciteta i uključenosti članova projektnog tima u njihovu realizaciju;
- Obrazac 3. „Budžet projekta“
- Budžet projekta mora biti iskazan u KM po projektnim aktivnostima i u njega mogu biti uključeni samo opravdani troškovi - rashodi vezani za potrebe realizacije projektnih aktivnosti;
- Struktura izvora finansiranja (ukoliko je u pitanju više izvora finansiranja);
- Obrazac 4. „Kadrovski kapaciteti“
- Podaci o angažovanim kadrovskim kapacitetima za realizaciju projektnih aktivnosti i biografije angažovanih lica.
- Obrazac 5. „Tehnički kapaciteti“
- Podaci o raspoloživim tehničkim kapacitetima za realizaciju projektnih aktivnosti (oprema, prostorije i sl.)
- Obrazac 6. „Iskustvo u realizaciji projekata“
- Podaci o realizovanim sličnim projektima (naziv projekta, izvori finansiranja, ciljevi, ciljne grupe, aktivnosti, informacije o realizaciji, vrijednost projekta i druge korisne informacije)
- Obrazac 7. „Izjava o zajedničkom projektu“
- Ukoliko projektne aktivnosti realizuju dva ili više udruženja Izjava o zajedničkom projektu treba biti potpisana i ovjerena od strane ovlaštenih lica svih uključenih udruženja.
Uz Izjavu o zajedničkom projektu priložiti dokument o partnerskoj saradnji na realizaciji projekta u kojem će biti definisan oblik saradnje i obaveze svih partnera u predloženom projektu.
- Dokaz o registraciji udruženja (ako je zajednički projekat za sva udruženja);
- Statut udruženja (ako je zajednički projekat za sva udruženja);
- Izvještaj o radu i finansijski izvještaj za 2024. godinu usvojen od strane skupštine udruženja (ako je zajednički projekat za sva udruženja);
-Informacije o prioritetima, planiranim i realizovanim aktivnostima za 2025. godinu
(zaključno sa 30.6.2025. godine).
5. KRITERIJI
Kriteriji za finansiranje i sufinansiranje utvrđeni su Odlukom o kriterijima i postupku finansiranja i sufinansiranja neprofitnih organizacija-udruženja/udruženja potrošača.
5.1. |
Kriteriji za podršku radu udruženja: |
Vrijednost (%) |
- |
broj evidentiranih članova udruženja |
10 |
- |
prostorni i tehničkih kapaciteti |
20 |
- |
realizovane aktivnosti u prethodnoj godini |
30 |
- |
planirane i realizovane aktivnosti u tekućoj godini |
20 |
Ukupno: |
100 |
5.2. |
Kriteriji za izbor projekata: |
Vrijednost (%) |
|
- |
precizno definisanje problema i način njegovog rješavanja |
10 |
|
- |
precizno definisanje ciljane grupe i korisnika rezultata projekta |
5 |
|
- |
izvodljivost projektnih aktivnosti sa konkretnim uticajem i mjerljivim rezultatima |
10 |
|
- |
teritorijalna pokrivenost |
10 |
|
- |
finansijska izvodljivost predloženog projekta, sa tačno naznačenim stavkama budžeta |
10 |
|
- |
kadrovski kapaciteti podnosioca prijave za realizaciju predloženih projektnih aktivnosti |
20 |
|
- |
tehnički kapaciteti podnosioca prijave za realizaciju predloženih projektnih aktivnosti |
10 |
|
- |
iskustvo u pripremi i realizaciji projekata: a) ima iskustvo u pripremi i realizaciji do tri projekta b) ima iskustvo u pripremi i realizaciji više od tri projekta |
||
4 |
|||
6 |
|||
- |
saradnja sa drugim udruženjima na realizaciji projekta |
10 |
|
- |
nosilac projekta obezbijedio sredstva kroz sufinansiranje od treće strane |
5 |
|
Ukupno: |
100 |
||
6. FINANSIRANJE
Za unapređenje zaštite potrošača u Federaciji BiH za 2025. godinu odobrena su sredstva u ukupnom iznosu od 60.000,00 KM (šezdesethiljada KM), od čega 20.000,00 KM (dvadesethiljada) za podršku radu i jačanju kapaciteta udruženja potrošača i 40.000,00KM (četrdesethiljada) za projektne aktivnosti - informisanje i savjetovanje potrošača.
Isplata odobrenih sredstava će se izvršiti po osnovu Ugovora o implementaciji sredstava, koji će biti zaključen između Ministarstva i udruženja.
Realizacija izabranih projekata otpočinje danom uplate sredstava na račun udruženja.
Planirane projektne aktivnosti treba da budu realizovane u periodu od 6 (šest) mjeseci od dana početka realizacije projekta.
7. OPRAVDANI TROŠKOVI
Troškovi koji mogu biti pokriveni odobrenim sredstvima su navedeni u Obrascu 3. Budžet projekta. Vrijednost troškova mora biti iskazana u KM, u bruto iznosima (sa obračunatim PDV-om).
8. NADZOR NAD UTROŠKOM SREDSTAVA
Nadzor utroška sredstava vršiće Ministarstvo, i to:
- Redovnom tromjesečnom kontrolom izvještaja udruženja potrošača o realizovanim aktivnostima i finansijskoj realizaciji i dokumentacije kojom se dokazuje namjenski utrošak sredstava;
- Vanrednom kontrolom.
9. PRIJAVA I DOSTAVLJANJE
Javni poziv se može preuzeti na službenoj stranici Ministarstva www.fmt.gov.ba.
Prijave po ovom Javnom pozivu trebaju biti sa uvezanim i numerisanim stranicama, tako da čine jednu cjelinu i da se stranice ne mogu fizički odvojiti, u suprotnom prijave neće biti razmatrane od strane komisije.
Prijave na Javni poziv se dostavljaju isključivo poštom, na adresu:
FEDERALNO MINISTARSTVO TRGOVINE
(zgrada Vlade F BiH)
Ante Starčevića b.b.
88000 Mostar,
Prijave na Javni poziv se dostavljaju u koverti na kojoj treba naznačiti naziv udruženja uz napomenu:
„PRIJAVA NA JAVNI POZIV ZA PRIJEDLOG PROJEKTA U 2025.GODINI“ - NE OTVARATI
10. ROKOVI
Rok za podnošenje prijava je 30 dana od dana objavljivanja Javnog poziva u dnevnim novinama.
Nepotpune i neblagovremene prijave, prijave pristigle elektronskom poštom ili putem faxa smatraće se nevažećim i neće se razmatrati.
11. OBJAVA REZULTATA
Odluku o raspodjeli sredstava tekućih transfera na prijedlog Komisije za provođenje Javnog poziva donosi federalni ministar trgovine.
Rezultati Javnog poziva će biti objavljeni na Internet stranici Ministarstva www.fmt.gov.ba i u Službenim novinama Federacije BiH.
12. PRAVO PRIGOVORA
Na Odluku o raspodjeli sredstava tekućih transfera može se podnijeti prigovor Federalnom ministru trgovine u roku od 8 dana od dana objave Odluke.
MINISTAR Amir Hasičević