Petak, 30 Avgust 2024 15:06
Ministar Hasičević o potrošačkom etnocentrizmu
U okviru najstarije sajamske manifestacije održana su naučno-stručna predavanja za poljoprivrednike, izlagače i posjetioce Sajma šljive u Gradačcu.
Federalni ministar trgovine Amir Hasičević govorio je o potrošačkom etnocentrizmu i o značaju kupovine domaćih proizvoda, kao i naporima da se promovira domaća proizvodnja, u cilju stabilizacije i rasta domaće ekonomije.
Ministar Hasičević kazao je ovom prilikom da je potrošački patriotizam važan preduslov privrednog razvoja i da u tom smislu ovo ministarstvo nastoji kroz planiranu izradu Strategije razvoja trgovine, upravo kroz brendiranje i supstituciju uvoza, staviti akcenat na domaće proizvode.
‘’Budući da se Bosna i Herecgovina obavezala na slobodno tržište ne može favorizirati domaće proizvode na tržištu, ali može pomoći domaćim proizvođačima da budu konkurentni i kvalitetom i cijenom, a kupci znaju prepoznati kvalitet’’, kazao je ministar Hasičević.
On je napomenuo da je vanjskotrgovinski deficit u BiH premašio cifru od 6 milijardi KM, te da treba sagledati sve mogućnosti kako bi se pomoglo domaćim proizvođačima, naročito izvoznicima da povećaju svoj plasman.
Na naučnim panelima govorilo se i o proizvodnji povrća u zaštićenom prostoru, a posebna pažnja bila je posvećena i osiguranju usjeva i plodova od rizika gubitka prihoda.
Sajam šljive u Gradačcu je manifestacija koja je pokrenuta još 1969. godine i najstarija je specijalizovana sajamska manifestacija u Bosni i Hercegovini. Osim izložbenog segmenta, u saradnji sa USAID-om organizovani su i paneli o ekonomskom razvoju „Kako odgovoriti na izazove klimatskih promjena“ , te „Turizam i ruralni razvoj – potencijali razvoja Gradačca“.